FAQ

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn hond meenemen naar een voorstelling of naar de Zomerbar of de Zomerfabriek?

Dieren zijn fantastisch, maar helaas is niet iedereen even dol op je trouwe viervoeter als jijzelf. Daarom vragen we huisdieren thuis te laten. Enkel blindengeleidehonden kunnen we toelaten op onze locaties. Geef hiervoor eerst een seintje via zomer@zva.be.

Wat gebeurt er met verloren voorwerpen?

Verloren voorwerpen worden verzameld op het kantoor van Zomer van Antwerpen. Ben je iets verloren? Stuur een mail naar zomer@zva.be met de beschrijving van wat je waar en wanneer verloren bent. Als we je spullen gevonden hebben nemen we contact met je op.

Waar vind ik de brochure?

Je vindt deze vanaf begin juni in bibliotheek Permeke, bij Prospekta (Grote Markt) en in de bibliotheken en districtshuizen van Antwerpen, Berchem, Berendrecht, Borgerhout, Deurne, Ekeren, Hoboken, Merksem en Wilrijk, en op diverse andere plaatsen (cultuur en horeca). Vanaf de start van het festival vind je de brochure ook op al onze locaties.
Ontvang je graag de brochure in je brievenbus, vraag je kopie dan aan via het bestelformulier. Wij versturen een beperkt aantal brochures met de post, snel zijn is dus de boodschap! Als het bestelformulier niet meer online staat, kan je de brochure niet meer bestellen om te ontvangen via de post. Je kan ook een pdf van de brochure downloaden. Wij sturen de pdf-versie niet via e-mail. 

Bestaat de brochure in het Frans of Engels?

Je kan een Franse of Engelse pdf van de brochure downloaden. We sturen de pdf-versie niet via e-mail.

Waarom is er een beperking op het aantal kaartjes per persoon?

Je kan voor elke voorstelling max. 8 tickets kopen. Op die manier kunnen we meer mensen kans bieden om tickets te kopen.

Hoe kunnen gezinnen van meer dan 8 personen toch genieten van een betalende voorstelling?

Als je (nieuw samengesteld) gezin meer dan 8 personen telt, vragen we een schriftelijk bewijs van je gezinssamenstelling om dit te staven (bv. trouwboekje, geboorteakte, identiteitskaarten...). Breng een kopie mee naar de ticketbalie of mail dit naar ticketing@zva.be als je telefonisch bestelt. Bij online bestellen kan je niet afwijken van de maximum 8 tickets per voorstelling.

Wat gebeurt er met mijn tickets als een voorstelling wordt afgelast?

Als het weer het toelaat op het moment dat de voorstelling moet starten, gaat de voorstelling gewoon door. Als een voorstelling toch wordt afgelast, wordt er in eerste plaats naar een alternatief gezocht bij één van de volgende voorstellingen om het publiek alsnog de kans te geven van de voorstelling te genieten, of er wordt een extra voorstelling ingelast. Om een nieuwe datum te plannen, neem je contact op op het telefoonnummer 078 05 40 50.

Zijn er reductietarieven voor kinderen?

We proberen altijd om onze ticketprijzen zo laag mogelijk te houden, daarom is het niet mogelijk om speciale tarieven voor kinderen te hanteren. Kinderen vanaf 1 jaar hebben ook een ticket nodig voor betalende voorstellingen. Het is echter niet aangewezen om met heel jonge kinderen naar onze voorstellingen te komen, tenzij het programma er op voorzien is.